このブログを検索

2012年9月22日土曜日

Isis (エジプト:太陽の女神)


<From the Catalog>


wiki より
Isis (the Sun Goddess)
Cypress, GeraniumBlack Spruce, Marigold, Goldenrod, Bulgarian Rose, Jasmine

Isis is the most famous Egyptian goddess. Awakens our spirituality, display our golden wings and raises our spirit which allows us to see things from a higher perspective and a different comprehension of what happens to us.
Geranium helps balance feminine mood swings while Cypress helps with balance when there is turmoil. Black Spruce is like a mast ofa ship which holds the sails up and gives vital force to the spine. It also links us to our ancestors. Marigold, a sunny Egyptian flower, adds a very deep and warm fragrance to the blend and shines the sun in the brain. The Goldenrod, Bulgarian Rose and Jasmine all work on the heart chakra balancing the emotions and helping the user to open the heart without fear.

--- Put 3 drops in palms, rub together and open your arms like wings to receive and give love energy





<Japanese>


イシス(太陽の女神)

サイプレス、ゼラニウムスプルースブラック、マリーゴールド、ゴールデンロッドローズジャスミン

イシスは、エジプトでは最も知られている女神。
私たちのスピリチャリティを開花させ、私たちが本来持っている黄金の翼を羽ばたかせて魂を成長させ、今起こっている出来事を高い視点や異なる角度から見ることを助けてくれます。

ゼラニウムは女性性のバランスをとり、サイプレスは混乱を沈静させてくれます。スプルースブラックは船における帆のような役割を果たし、背骨の調整を行ってくれます。これは、私たちの先祖ともつなげてくれます。マリーゴールドはエジプトにおける太陽のお花で、脳に太陽の香りを広げる役割を果たしてくれています。ゴールデンロッド、ローズ、そしてジャスミンはハートチャクラに作用して感情を調和させ、恐れることなく愛に心を開くことを助けます。

--- 3滴を手の平にとって広げ、翼のように手を広げて愛し愛されるエネルギーを味わいましょう。



<追加コメント>
個人的な感想ですが、イシスは私たちの祖先の苦しみ、私たちの魂がどこかで持っていて手放すことのできる過去のカルマを癒すことを助けてくれると思います。このオイルは、そのプロセスを下支えしてくれるものですね (小島美佳)


<関連記事>
今日の一本 アロマリーディング MZオイル【ISIS】 (外部ブログです)



1 件のコメント:

  1. ISISを なにげに触ったところで かなり激しい動揺がありました。そのあとは かなり古い先祖からの何代にも渡って語り継いできた誓いやいかり、哀しみなどが沸き上がってきていました。吹き出すようにとは このことかと思うくらいにでした。
    たぶん このブレンドそのものは 
    先祖の哀しみをそっとやさしく癒しながら解放していくものだと思うのですが、早く終わらせたい私には、かなり激しい変化となってきたみたいです。
    先祖に感謝しながら使うともっと優しい変化かもしれません。


     

    返信削除