このブログを検索

2012年10月7日日曜日

Kwan Yin (観音菩薩)





<From the Catalog>

Kwan Yin
Lavendula Vera, Petitgrain, Laurel, Clary Sage, Sandalwood



File:Daienin Kannon.JPG
wiki より
Opens you to compassion first, and then enables you to reach out to others. In Buddhism, Kwan Yin is one of the most respected deities.. she is the embodiment of compassionate, loving kindness. As the sublime Goddess of Mercy whose beauty, grace and compassion have come to represent the ideal of womanhood in the East, she is often shown pouring a stream of healing water. She holds a sheaf of ripe rice or a bowl of rice seed as a metaphor for fertility and sustenance. The dragon, an ancient symbol for high spirituality, wisdom, strength, and divine powers of transformation, is a common motif found in combination with this Goddess. As a true Enlightened One, or Bodhisattva, Kwan Yin vowed to remain in the earthly realms and not enter the heavenly worlds until all other living things had completed their own enlightenment and thus become liberated. Kwan Yin counsels us by her actions to cultivate within ourselves those particular refined qualities that all beings are said to naturally possess in some vestigial form. --- Rub 1 - 3 drops into palms and put them on your chest, heart chakra and thymus.






<Japanese>

クワン・イン (観音菩薩)

ラベンダー、プチグレン、ローレルクラリーセージサンダルウッド



まず自分自身が慈愛に心を開くことを助け、そして他人に対しても同様の気持ちを向けられるように導きます。仏教において、観音は最も尊敬される存在の1つ… 愛と優しさの化身です。慈悲あふれる崇高な存在としての観音は、東では理想的な女性像として人々に愛され、癒しの流水とともに描かれます。稲穂の束、或いはお皿に乗ったお米が共にあるので定番で、これは豊かさと滋養の象徴です。龍が描かれる場合、これは高いレベルの叡智と次元を超えたところに存在する変容のパワーを意味します。

真理に到達し菩薩となった観音は、現世に残り世を救済する役割を自ら選択したとされています。観音菩薩は、どのような存在であっても、もともと内側に持っている「それ」に目を向けること。その道に、観音菩薩の痕跡を残すことによって導きます。

--- 1~3滴を手の平にとって胸に。ハートチャクラと胸腺につけましょう



<追加コメント>


少しだけ仏教的な内容の追記を。
一般的に、仏像は、如来、菩薩、明王、天の4つに分けられます:

如来:悟りをひらいた仏様(阿弥陀如来・大日如来・薬師如来・釈迦如来)
菩薩:如来になるための修行中の仏様(観世音菩薩=観音さま、地蔵菩薩など)
明王:如来が化身した姿で 恐ろしい顔をしている(不動明王など)
天 :地獄・餓鬼・畜生・修羅・人・天という六道の天にいる (弁財天、大黒天など)
ミカエルザヤットのオイルシリーズでは、観音様は女神のくくりになっていますが、実際には性別はなく その時々に合わせた姿で現れます。(本当は、大天使も男性、女性はないのですけれど… あったほうがわかりやすいですものね)



さて、このオイルを味わってみると、

全ての緊張が和らぐような優しい波動に包まれました。

だいぶ力は抜けてきていると思ったけど、まだまだ 「頑張っていた」自分を発見する感じ…。そして、緊張していたエネルギーがこの慈愛に満ちた観音様の宇宙の中に溶けてなくなって行きます。それは、抱きしめられる感覚をもたらす 聖母マリアとは異なる、まさに流れる水のような。触ることはできない美しい慈愛のエネルギーです。


その後、少々グラウンディングから遠ざかり・・・妙な上昇した感じの気分になりました。
雲の上の世界。これは平等院に行った時の感覚と同じエネルギー!!!あれは天女だったよな…あれ?… と思い調べてみたら、菩薩っ。

平等院では 雲中供養菩薩像 が見られますね。Kwan Yinのオイルは、私を菩薩の世界に連れていってくれたのだと思います。素敵デス☆


<仏教 関連オイル>

☆ Buddha (仏陀)
Kwan Yin (観音菩薩)
Tara (多羅菩薩)

0 件のコメント:

コメントを投稿